Category: Kriser Page 2 of 3
Jag tänker försöka bli bättre på att skriva om annan svensk medieforskning än min egen. Alltså på klassiskt manér skriva en anmälan när en ny studie publiceras i en tidskrift. [...]
In my current writings about ISIS and their propaganda through several media outlets, I have encountered the most difficult task ever, both professionally and emotionally. Setting out to understand what type of messages are produced, the purpose [...]
Idag hade vi pressträff för den nya SOM-boken. För första gången var jag med som redaktör och dessutom bidrog jag med två kapitel. Ett där jag och Stina Bengtsson skriver om mediemoral och ett annat [...]
De inrikespolitiska konsekvenserna av Sverigedemokraternas stöd till allianspartiernas budget är redan utförligt ventilerade. Återstår då att säga något om den politiska kommunikationen i samband med [...]
The current outbreak and spread of ebola devastates villages, towns and countries in western Africa. Journalistic outlets are filled with information, speculation, advice, numbers, graphics, experts, non-experts and a seemingly compulsive fear [...]
On October 21th, the Multidisciplinary Opinion and Democracy Research Group (MOD), at University of Gothenburg is happy to invite you to a workshop on Crisis Communication – media frames and citizen response.
It is a one-day open workshop [...]
Jag vet inte om det är min utpostering i Norberg som gjorde att jag plötsligt hittade ett klistermärke på datorn, som jag helt hade glömt. Det är väl något år sen jag fann den på en [...]
"En av de intervjuade beskrev synen av orange och svavelgul himmel med svart rök och en blek sol som hämtad direkt ur Lars von Triers film Melancholia."Just nu kan man följa min JMG-kollega Orla Vigsø, som utför [...]
Få saker är så kittlande inför en valrörelse som möjligheten att en helt ny fråga eller händelse ska ändra det politiska läget i grunden. Den stora skogsbranden i Västmanland dominerade [...]
Jag och Tomas Odén har nu genomfört vårt första fokusgruppintervju i Norberg för att få fram hur folk har använt medier och hur de bedömer kommunikationen i samband med branden. Det var en stark [...]